Uzņēmums Ventspils siltums var atbildēt uz jautājumiem par tarifu, siltumtrasēm un to, kā aprēķina maksu par siltumu. Bet Ventspils siltums nevar atbildēt uz jautājumiem par to, kāpēc dzīvoklī ir silti vai auksti, kāpēc karstais ūdens ir remdens, kāpēc šomēnes ēka patērējusi tik daudz siltumenerģijas.
Tas ir tādēļ, ka pakalpojums sadalīts vairākos posmos un katrā no tiem ir savs atbildīgais.
Shematiski tas izskatās šādi:
Ja ir problēmas kādā no pakalpojuma posmiem, tā kvalitāte zūd un klients ir neapmierināts. Lai cik kvalitatīvu produktu saražotu un piegādātu Ventspils siltums, mājā, kas nav sakārtota, tas neveiks to uzdevumu, kam paredzēts – iedzīvotāju komforta nodrošināšana. To var salīdzināt ar situāciju, kad neremontētā un neekonomiskā mašīnā ielej vislabāko degvielu. Braukt jau braucam, maksājam, bet ceļa mērķi varam nesasniegt.
Varam vainot Ventspils siltumu, varam vainot apsaimniekotāju, bet kas patiesībā būtu jādara? Katram savā ķēdes posmā jāveic labākais, ko viņš var, un savā starpā jāsadarbojas. Ventspils siltums var saražot un piegādāt klientiem maksimāli lētu siltumenerģiju, bet apsaimniekotāju un iedzīvotāju, kas visbiežāk ir arī ēkas īpašnieki, uzdevums ir sakārtot savu saimniecību – ēku.
Komforts lielā mērā ir atkarīgs no tā, kā strādā ēkas iekšējā siltumsistēma, jo tieši ēkā notiek piegādātā siltuma sadale pa dzīvokļiem un uzrādās visas mājas nepilnības. Ja ēka nav siltināta, tā patērē pārāk daudz siltuma un iedzīvotāji sūdzas, ka daudz jāmaksā. Ja siltums nesadalās vienmērīgi, tad vienā dzīvoklī ir auksti, citā – pārāk silti. Šīs problēmas iedzīvotāji var atrisināt tikai kopā ar apsaimniekotāju, bet, protams, tas nav iespējams bez naudas ieguldījumiem.
Viss ir atkarīgs no iedzīvotāju vēlmes, par ko viņiem ir jāinformē savi namu pārvaldnieki. Aptuveni pusei daudzdzīvokļu māju ir uzstādīti automātiskie siltummezgli, kurus var noregulēt tā, lai dzīvoklī būtu vēlamā temperatūra diennakts griezumā – piemēram, dienā 21 grāds, bet naktī – 18 grādi. Līdz ar to ir iespējams ietaupīt no 15 līdz 20% patērētā siltuma! Par siltuma rēķiniem ir jādomā ne tikai tajā dienā, kad tie tiek saņemti, bet arī visu laiku, turklāt ciešā sadarbībā ar namu pārvaldnieku.
Ja nu tomēr gadās ārkārtēja situācija, neraugoties uz to, ka Ventspils siltums vairs neapkalpo ēku iekšējās siltumsistēmas un reorganizēts iedzīvotājiem pierastais avārijas–dispečeru dienests, varat zvanīt uzņēmuma dežurantam pa tālruņiem 63627905 vai 29213164 un saņemt konsultāciju, kā rīkoties. Dienests strādā visu diennakti.